0
Twój koszyk jest pusty.

INFORMATOR DLA RODZICÓW


INFORMATOR DLA RODZICÓW

 

Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 -16.30

 

DZIECI MOGĄ BYĆ ODEBRANE Z PRZEDSZKOLA WYŁĄCZNIE PRZEZ OSOBY PEŁNOLETNIE, WSKAZANE PRZEZ RODZICÓW W KARCIE ZGŁOSZENIA.
RODZIC ZOBOWIĄZANY JEST ODEBRAĆ DZIECKO DO GODZINY, KTÓRĄ WSKAZAŁ W KARCIE ZGŁOSZENIA.

 

WARUNKIEM PRZYJĘCIE DZIECKA DO PRZEDSZKOLA W DANYM DNIU JEST JEGO DOBRY STAN ZDROWIA!!
( nauczyciel nie może podać dziecku żadnego leku). W razie nagłej choroby lub pogorszenia się stanu zdrowia dziecka, natychmiast o zaistniałej sytuacji zostaną powiadomieni rodzice.

 

Co do przedszkola?

 

3-4 -LATKI:
- kapcie ( najlepsze są bez wiązania lub zapinane na rzepy)
- ubranka na zmianę w podpisanym worku/ siatce (majtki, skarpetki, spodnie, koszulka)
- podpisaną teczkę na gumkę do prac plastycznych,
- kubek, pastę i szczoteczkę do zębów (wszystko podpisane),

GRUPA "0":

• kapcie
• strój do gimnastyki w worku płóciennym ( krótkie spodenki i koszulka)
• teczka zamykana na gumkę ( na prace plastyczne)
• zeszyt „czysty” (do rysowania)
• blok rysunkowy biały x2
• blok rysunkowy kolorowy lub wycinanka
• kredki
• farby PLAKATOWE
• pędzelek do farb
• plastelina
• klej w sztyfcie x2
• ołówekx2
• ostrzynka
• gumka
• nożyczki

• szczoteczka do zębów, kubek, pasta
• opakowanie chusteczek higienicznych (raz w miesiącu)

 

WSZYSTKIE PRZYBORY POWINNY BYĆ PODPISANE IMIENIEM I NAZWISKIEM DZIECKA

 

 

Ubiór dziecka w przedszkolu
Ubranie dziecka do przedszkola musi być wygodne i nie może sprawiać kłopotów (luźne spodnie lub spódnica z gumką, bluza dresowa lub lekki sweterek). Kapcie i buty - najlepiej na rzepy, kurtka z suwakiem, który łatwo się zapina. Rękawy swetra lub bluzki muszą być łatwe do podciągania Unikać należy spodni na szelkach lub z trudnymi do odpięcia guzikami. Najlepiej aby dziecko było ubrane „na cebulkę”.

 

Słodycze w przedszkolu
Nie dawajmy dziecku do przedszkola słodyczy i innych smakołyków. Wyjątkiem są urodziny przedszkolaka. W tym dniu może on przynieść cukierki lub lizaki i podzielić się nimi z rówieśnikami

 

 

 

Jak ułatwić dziecku pierwsze dni w przedszkolu?


W tym jakże ważnym dla małego dziecka etapie życia, jakim jest przekroczenie progu przedszkola znaczącą rolę odgrywają dorośli. Duży wpływ na adaptację dziecka do grupy przedszkolnej mają rodzice. Jeżeli rodzice w pełni akceptują wybrane przez siebie przedszkole, wychowawców pracujących w grupie i ich metody pracy, tym samym zwiększają szansę swojego dziecka w procesie adaptacji.

 

Jest wiele sposobów wspomagających adaptację dziecka w przedszkolu. Oto kilka z nich:
• Nie przeciągaj pożegnania w szatni, pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź, przekazując maluszka nauczycielowi. Nie wchodź do sali z dzieckiem mimo jego nalegań. Twój pobyt w sali nie zmieni sytuacji, a jednocześnie może źle wpłynąć na inne dzieci, które dzielnie pożegnały się i zostały bez rodziców.
• Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu – jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić. Rodzice powinni być konsekwentni w swoich działaniach, gdyż przerywanie rytmu chodzenia do przedszkola wydłuża tylko adaptację dziecka.
• Nie obiecuj: jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz; kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz dać mu maleńki prezent, ale nie może to być forma przekupywania, lecz raczej nagrody. Z czasem ten bodziec stanie się zbędny.
• Kontroluj, co mówisz. Nigdy nie należy straszyć dziecka przedszkolem (pójdziesz do przedszkola, to dopiero zobaczysz…).
• Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po powrocie do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu – to powoduje niepotrzebny stres. Cierpliwie czekaj na wypowiedzi dziecka, pozwól mu ochłonąć z pierwszych wrażeń, przyjdzie czas gdy samo opowie Ci o swoich wrażeniach.
• Postaraj się stopniowo wydłużać czas pobytu dziecka w przedszkolu. W początkowym okresie dobrze jest odbierać je wcześniej.
• Staraj się określać, kiedy przyjdziesz po dziecko w miarę dokładnie: nie mów „przyjdę, kiedy skończę pracę”, ponieważ dziecko nie wie, o której godzinie rodzice ją kończą. Lepiej powiedzieć: „odbiorę cię z przedszkola po podwieczorku/po obiedzie”. To dla dziecka dobra miara czasu, gdyż wie, kiedy są posiłki. Najważniejsze jest to, by DOTRZYMYWAĆ SŁOWA!
• Nie okazuj negatywnych emocji: nie płacz, nie wracaj pod drzwi, nie zaglądaj przez okno gdy słyszysz, że maluch płacze. Takie zachowania są u dziecka rozpoczynającego funkcjonowanie poza środowiskiem rodzinnym zupełnie normalne! Jednak kiedy zobaczy, że rodzic czuje się niepewnie w sytuacji pozostawiania swej pociechy w przedszkolu, będzie miało wrażenie, że dzieje się coś złego, a to spotęguje stres.
• Każde dziecko uspokaja się w zasadzie od razu po zamknięciu drzwi do sali, ponieważ absorbują je nowi koledzy, wielość zabawek, a życzliwa i uśmiechnięta pani zawsze dziecko przytuli, weźmie na kolana i uspokoi, zajmując uwagę dziecka czymś miłym i pozytywnym.
• Tłumacz dziecku, że reguły obowiązujące w przedszkolu są dobamily: times new roman-y ich świat jest uporządkowany i ma swoją harmonię. Brak zasad i wymogów ze strony nauczyciela sprawia, że dziecko odczuwa chaos, a to powoduje z kolei brak poczucia stabilności i bezpieczeństwa w nowym miejscu.
• Ucz dziecko samodzielności. Dziecko samodzielne czuje się pewniej i szybciej przystosowuje się do nowego środowiska. Przedszkolak powinien radzić sobie z podstawowymi czynnościami samoobsługowymi: samodzielne jedzenie łyżką i widelcem, mycie rąk, zgłaszanie potrzeb fizjologicznych oraz opanowanie przy tym czynności higienicznych, zdejmowanie i zakładanie podstawowych części garderoby, rozpoznawanie swoich rzeczy wśród innych, wycieranie nosa.
• Wszystkie wątpliwości lub pytania kieruj do nauczyciela. Na pewno uzyskasz pomoc i osiągniesz porozumienie.

 

 

Życzymy powodzenia w adaptacji i mamy nadzieję, że przedszkole szybko stanie się miejscem, w którym Wasze dzieci będą czuły się jak w domu .
Trzymamy kciuki!